Română

Cum pregătești o activitate? după „Educația Montessori pentru copii mici”

  1. Expune materialele pe o etajeră. În loc să le depozitezi grămadă într-o cutie de jucării, e mult mai ușor pentru un copil mic să le vadă dacă expui frumos câteva pe o etajeră.
  2. Fă-le să arate atractiv. Când pui materialele necesare pentru o activitate într-un coș sau pe o tăviță, copilului i se vor părea mai interesante. Dacă își pierde interesul față de ele, uneori le poți face mai atrăgătoare schimbând tăvița.
  3. Arată-i ce trebuie păstrat laolaltă. Într-un coș sau pe o tăviță, toate materialele stau la un loc. De exemplu, pe tăvița pentru modelat plastilină putem pune un recipient cu plastilină, ustensilele cu care poate fi modelată, tăiată și ștanțată și o acoperitoare ca să protejăm masa.
  4. Aranjează totul în așa fel încât copilul să se servească singur. În zona de pictat putem agăța șorțul de un cârlig pe o latură a șevaletului și o cârpă umedă pe cealaltă latură, pentru șters apa de pe jos, șters pe mâini sau curățarea șevaletului la sfârșit. Putem pune la îndemână un căș cu coli de hârtie albă, din care copilul să se servească singur, și un uscător pliabil cu cârlige de rufe, de care să-și atârne picturile la uscat. Copiii mai mici vor avea nevoie de ajutor în parcurgerea acestor pași, dar, treptat, vor deveni capabili să facă tot mai multe pe cont propriu.
  5. La sfârșit, adu materialele în starea inițială. Un puzzle, de pildă, care a rămas asamblat e mai puțin captivant pentru copil decât unul neterminat. Dezasamplează-l înainte să-l așezi la loc pe etajeră. Pune piesele într-un castron, în stânga, și planșa pe care se așează, în dreapta. Urmărirea materialelor de la stânga la dreapta îl pregătește indirect pe copil pentru citit.
Lasă comentariul tău
*